Program

Vinnande ledarstrategier - recept för framgång

Utvecklingen går i rasande fart. Digitaliseringen ritar om kartan, öppnar nya möjligheter men ställer också nya krav.

Årets Grafisk Dag handlar om ledarskap i tider av förändring och lyfter frågor som: Vilka krav kommer digitaliseringen att ställa på mig som ledare? Hur hitta en vinnande ledarstrategi när verkligheten förändras så snabbt? Hur ser framgångsrecepten ut?

Kom och träffa några av branschens hetaste personer på SF Sergel. De delar med sig av sina viktigaste insikter för att hantera förändring. Missa inte den här unika chansen att delta på
branschens viktigaste inspirationsdag.

Moderator: Lydia Capolicchio, mediaprofil och kommunikationsexpert

Program Grafisk Dag

13:00 Välkomna

Ravindra Parasnis, vd, Grafiska Företagen.


13:15 Att leda i digital transformation.

Sara Öhrvall, digital strateg.

I den digitala dimensionen blir förutsättningarna för hur och vad vi producerar, distribuerar och marknadsför helt annorlunda. I bransch efter bransch attackerar digitala utmanare befintliga värdekedjor med nytänkande erbjudanden, alternativa affärsmodeller, och smartare organisationer. Vilka framgångsfaktorer ser vi hos företag i digitaliseringens framkant, vilka utmaningar står vi alla inför och hur leder vi i digital transformation?


14:00 När två ska bli ett

Annica Axelsson, CEO, Ineko Brand Factory.

Annica Axelsson talar om sammanslagningen mellan Ineko och Brandfactory och hur man får alla att dra åt samma håll. Hon ska få 650 medarbetare med olika bakgrund och företagskulturer att bli ett. Fokus ligger inte bara på vad som komma skall utan även på erfarenheter från tidigare förändringsresor, både från andra bolag i branschen och i kundledet.


14:30 Kaffe

 

15:00 Fördelen med att inte "kunna" men ändå "förstå" en bransch

Peter Veres, Styrelseordförande och ägare, JustNu.

2010 förvärvade Peter Veres tillsammans med sin bror tryckerikedjan JustNu. Peter berättar om hur de på sex år har gjort JustNu till ett av den grafiska branschen mest lönsamma företag och hur han ser på branschens utmaningar och kompetensförsörjning.

 

15:30 Dialog

Dialogen ska med hjälp av paneldeltagare och publik aktualisera nuläget i branschen men också orientera sig i vägen framåt.


16:00 Individen har aldrig varit viktigare.

Svante Randlert, Business & People Advisor, Academic Work.

Idag går allt att kopiera utom en enda sak – människorna i en organisation. Människan är med andra ord den mest unika konkurrensfaktorn som finns. De enskilda individerna och dess relationer har aldrig varit viktigare för att sticka ut och på det sättet nå målen. Att attrahera, engagera och utveckla rätt människor som kan skapa och utveckla relationer är inte bara den enskilt största konkurrensfaktorn framöver, utan även ett av de bästa sätten att uppnå önskad kvalité, effektivitet och lönsamhet.


16:45 Avslutning


19:00 Fördrink med efterföljande middag

Årsmötesmiddagen avnjuter vi på Haymarket by Scandic där vi gästas av den hyllade komikern Al Pitcher.

 

Jag vill anmäla mig till Grafisk Dag!