Medarbetaren - Carina Gisler

Carina – vår mesta medlemsadministratör

Carina Gisler har arbetat på Grafiska Företagen sedan 2001. De flesta av våra medlemmar har säkert varit i kontakt med henne någon gång. Idag delar hon sin arbetstid sin tid mellan medlemsregistret och förhandlingsavdelningen.

Medlemsregistret är ett viktigt nav i vår verksamhet och Grafiska Företagens "kundregister". Vår plattform heter Tellus, den ägs av Svenskt Näringsliv och förbunden tillsammans. I Tellus finns alla uppgifter vi behöver för att kunna administrera medlemskap, fakturera, kommunicera med medlemsföretag administrera kurser mm. Kort sagt, det är den plattform som gör att vi kan sköta våra relationer med er medlemmar och andra intressenter så smidigt som möjligt.

Tellus driftsattes 2009 och utvecklas hela tiden inom ramen för Tellus – samverkan. 2017 kommer en ny funktion att releasas, kampanj – och massutskick. När den är på plats har vi ett verktyg för att kunna automatisera kampanjer av olika slag.

De flesta av våra medlemsföretag har någon gång kontakt med medlemsregistret och Carina. Medlemsregistret är en funktion som många vänder sig när de inte vet vart de ska ringa. Det gör att inkommande ärenden är en blandning av medlemskapsfrågor och allmänna frågor.

Till mig kan man vända sig med vilka frågor som helst, ingen fråga är för liten eller för stor, säger Carina. Ofta kan vi lösa det direkt i telefon, om det inte går så slussar jag vidare så att personen kommer rätt. Som assistent på förhandlings-avdelningen som merparten av hennes tid ägnas åt, är hon spindeln i nätet på avdelningen.

Hon ger stöd både till förhandlingschefen och förhandlarna. Eftersom Grafiska Företagen har en gemensam förhandlingsavdelning med TMF och även samarbetar med SLA i vissa frågor, så är det totalt 22 personer internt som är beroende av Carinas tjänster. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att sköta det centrala förhandlingsregistret, administrera kurser och publicera information. Carina har stort engagemang i sitt jobb. Inget får hamna mellan stolarna, och det gör det inte heller, trots att hon har många järn i elden. Hon gillar att ge service, det ska vara fart och fläkt, det kryper i henne om det blir för lite att göra. Jag uppskattar det personliga mötet i telefon. De som hör av sig ska känna sig väl omhändertagna och få den hjälp de behöver.