NYHET

Så berättar du för kunderna att print är hållbart

Grafiska Företagen samarbetar med Two Sides för att marknadsföra pappers hållbarhet och öka kundernas förtroende för våra produkter. På Two Sides hemsida kan du som medlem ladda ner material att använda i kommunikationen med dina kunder.

17 april 2020

På hemsidan finns t ex annonser, factographics och filmer för sociala medier att ladda ner, samt trycksaker om myter och fakta vad gäller print och papper.

- För grafiska branschen är hållbarhet en nyckelfråga. Vi ser fram emot att samarbeta med Two Sides som har gjort ett bra jobb med att beskriva papperets hållbarhet. Jag är säker på att det kommer att skapa värde för våra medlemsföretag, säger Eva Glückman, vd på Grafiska Företagen.

Några av Grafiska Företagens medlemsföretag har även valt att bli partner i Two Sides.

- Som partner stödjer du oss i vår kamp med att sprida den sanna bilden om papper och alla dess fantastiska egenskaper och får samtidigt en hel del partnerskapförmåner. Det är viktigt att så många som möjligt hjälper till att sprida goda nyheter om papper, säger Magnus Thorkildsen, landschef i Norden för Two Sides.

Two Sides bildades 2008 med medlemmar från hela leverantörskedjan i grafisk bransch. Organisationens övergripande mål är att säkerställa att print förblir en av de mest kraftfulla, miljövänliga och pålitliga kommunikationskanalerna för kommande generationer.