Nyheter från Print Power

www.printpower.se uppdateras kontinuerligt med nyheter och case där print haft en bidragande roll i marknadsföringen. Här finns ett uttdrag av de senaste nyheterna.

Splay Gaming – en oväntad succé

Splay Gaming, den av många oväntade tidningen för gamers och youtubers, har gjort succé hos målgruppen. Läs nyheten.


Friskis & Svettis värvar medlemmar med ballonger i brevlådan

Ett tävlingsinriktat ADR gav Friskis & Svettis snudd på hundraprocentigt observationsvärde. Läs nyheten.


Fastighetsbyrån profilerar sig digitalt i dagspress

Fastighetsbyrån visar att bostadsannonsering fungerar bättre på webben – i en printannons. Läs nyheten.


Sajten Allt om Stockholm sprider sig till papperstidningen

Den lokala nöjessajten följer med Mitt i-tidningen ut i printvärlden. Läs nyheten.


Dagspressens tapp bromsar in

2015 var ett tufft år för Dagspressen då flertalet titlar tappade ordentligt i räckvidd. Men Orvesto Konsuments helårsrapport över 2016 visar att den negativa trenden har kommit av sig ordentligt.  Läs nyheten.


SIS nya kundtidning allt annat än standard

SIS, Swedish Standards Institute, har tillsammans med byrån Appelberg skapat en kundtidning som visar omtanke om dess läsare. Läs nyheten.


Virala magasinomslag driver försäljning offline

Kontroversiella omslag har stor spridningskraft i sociala medier. Mycket tyder på att en stor spridning online även boostar den fysiska försäljningen. Läs nyheten.


Svenska Diabetesförbundet vände negativ trend med ny medlemstidning

Likt många medlemsdrivna organisationer i Sverige har Svenska Diabetesförbundet brottats med en dalande medlemstrend. Läs hela caset.