Etiketthandboken
Etiketten kommer ibland i sista hand när ett företag utvecklar en ny produkt. Det är smartare – och billigare – att ha med etiketten tidigt i produktutvecklingen. Därför finns handboken ”Etiketten i fokus”.
I handboken ”Etiketten i fokus” finns tips på vad beställaren och tryckeriets kontaktperson bör tänka på när man diskuterar en etikettproduktion. Det viktigaste är att tryckeriet på ett tidigt stadium får veta hur en etikett ska användas. Det handlar om allt från vilken yta den ska sitta på, i vilken miljö den ska appliceras och vad den ska tåla.
Handboken är framtagen av Etikettgruppen tillsammans med Nordemballage. Etikettgruppen är en branschförening inom Grafiska Företagen som företräder företag som tillverkar och säljer etiketter i Sverige.
Vill du ha ett eller flera ex av handboken? Kontakta info@grafiska.se.
Som medlem får du ta del av medlemsexklusivt innehåll
- Vi ger dig ett effektivt stöd som chef. Tillsammans bygger vi din kunskap.
- Ta del av branschanpassade kollektivavtal som underlättar vardagen.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Ett webbkonto har nu skapats och ett aktiveringsmail har skickats till angiven e-postadress.
Klicka på aktiveringslänken för att aktivera ditt konto.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.