Uppförandekod
För att nå de globala målen behöver produktions- och konsumtionsmönster bli mer hållbara. Alla parter behöver bidra. En uppförandekod, eller ”code of conduct”, är ett bra verktyg i arbetet med att göra produktionen mer hållbar. Här kan du som medlemsföretag ladda ner uppförandekoden i svensk eller engelsk version.
Uppförandekoden kan användas som en checklista gentemot leverantörer för att säkerställa att de följer ett antal kriterier som bidrar till en hållbar utveckling. Det är även tänkt att den ska användas tillsammans med vår guide Quickstart Agenda 2030 för att komma igång med det arbetet.
Flera större företag har redan uppförandekoder för sina leverantörer, men många av våra medlemsföretag är medelstora eller små. Det är framförallt de företagen som vi hoppas ska kunna ha stor nytta av en standardiserad uppförandekod anpassad för just grafisk bransch.
Som medlem får du ta del av medlemsexklusivt innehåll
- Vi ger dig ett effektivt stöd som chef. Tillsammans bygger vi din kunskap.
- Ta del av branschanpassade kollektivavtal som underlättar vardagen.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Ett webbkonto har nu skapats och ett aktiveringsmail har skickats till angiven e-postadress.
Klicka på aktiveringslänken för att aktivera ditt konto.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.